måndag 20 februari 2017

Recension av Hemligheternas skog

Författare: Erin Hunter
Antal sidor: 358
Serie: Warriors, bok 3 av 4 (bok 5 & 6 kommer ut på svenska i mars, respektive april)
Förlag: Bokfabriken, Ett stort tack till dem för detta recensionsexemplar!
Finns hos: Bokus / Adlibris

Goodreads beskrivning
Grårand riskerar den egna klanens förtroende genom sin kärlek till flodklanskrigaren Silverstråle. Eldhjärta är den enda som vet någonting om deras relation, men den lömska Tigerklo verkar vara Grårands hemlighet på spåren.

Trots att Tigerklo är Åskklanens förstekrigare litar Eldhjärta inte alls på honom och han är fast besluten att ta reda på om känslan är befogad. Efterhand som Eldhjärta närmar sig sanningen avslöjas hemligheter som somliga anser helst skulle förbli dolda.


Mina åsikter
Jösses! Det är inte ofta jag är helt tom i huvudet när jag skall försöka skriva ner en recension, men ibland när man har läst en riktigt, riktigt bra bok så står det verkligen bara stilla i huvudet. Precis som i de tidigare böckerna får vi följa Eldhjärta och hans vänner i deras kamp för överlevnad i skogen. Jag bara älskar att läsa om åskklanen, det händer verkligen saker hela tiden, det är alltid oenigheter eller någon konflikt på gång, vilket gör läsningen så himla spännande. Det är kul att alla karaktärerna i boken är så oerhört olika, vilket gör det lätt att särskilja dem, vilket är bra då det är svårt att komma ihåg vilken färg eller andra särskiljande utseendemarkörer varje katt har. Jag gillar att vi får se en del av Molnunge i denna bok då han är som en uppfriskande fläkt med sin kaxighet och önskan att visa att han minsann kan han också även om han är mycket yngre än många av de andra katterna. Det bästa med den här boken var dock att det verkligen hände någonting hela tiden, inte nödvändigtvis en superstor händelse varje gång, men tillräckligt mycket för att läsningen konstant skulle kännas spännande. Något som i sin tur gjorde det extremt svårt att lägga ifrån sig boken. Och alla känslor!! Den här boken är verkligen lika känslosam som en berg-och dalbana, det vill säga att alla känslor går upp och ner, hit och dit,och jag kan inte låta bli att slänga ur mig ett klagande "VARFÖÖÖÖR?!" medans jag läser. Det här är helt klart en superbra bok och serie som du definitivt måste se till att läsa! Den passar dessutom alla åldrar!

Mitt betyg
Boken får 5 av 5 stjärnor i betyg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...