lördag 23 juli 2016

Bokbloggsjerka 22-25 juli

Veckans fråga från Annika lyder som följande: Har du råkat på någon relation (kan vara mellan vän/fiende, kollegor emellan, etc.) i en bok (film eller tv-serie) som du fascineras/förundras lite extra över? Om inte, skriv fritt om något som har med relationer att göra (t.ex. din egen relation till en viss författare). Jag kommer i första hand att tänka på Twilight-serien när jag läser denna fråga. Då tänker jag naturligtvis i första hand på Bella Swan och Edward Cullens relation. För många år sedan när jag läste den boken för första gången så tänkte jag inte så mycket på det, men allt eftersom åren går så börjar man tänka på vilken osund relation de egentligen hade. Bella Swan var i brist på bättre ord helt besatt av Edward och han var väldigt dominant och bestämde att Bella t.ex. inte fick träffa Jacob och liknande. Vilket Edward dessutom såg till att hon inte kunde göra genom att plocka bort vissa delar från hennes bil, blockera hennes väg osv. De hade med andra ord en mycket konstig relation och det faktum att Edward var sisådär 110 när Bella var typ 16 gjorde väl inte direkt saken bättre. Sen så är det klart att de hade sina bättre stunder också, men just dessa saker retar mig lite grann nu såhär efteråt. Det är typ sådana saker som man funderar på när man är bokbloggare haha. Sen så vet jag att det är många som fortfarande gillar Twilight-serien, så no offense. 

2 kommentarer:

  1. Har faktiskt inte läst Twilight-serien, men har samlat på mig böckerna som står i hyllan. Har tänkt att ha det som projekt att läsa den serien nån gång.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tyckte minsann om den serien mycket när den var nyutkommen :) Så jag tror nog minsann att du kommer att tycka om den läsningen :)

      Radera

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...