måndag 25 juli 2016

Läser just nu #6

Har nu fått in ett riktigt bra läsflyt känner jag och jag har därmed gått vidare till Lex Domini av Staffan Gullsby, som är ett recensionsexemplar. Jag har redan läst bok ett i denna serie, en bok vars recension ni finner HÄR!

Goodreads beskrivning
Ett halvår har gått sedan händelserna i Lex Duplex och tiden är inne för rättegång. Livet har i viss mån normaliserats men det blir ändå inte samma sak igen. Sebastian Ekberg har blivit ett känt namn, något han inte känner sig bekväm med. Dessutom finns det många som har åsikter om både honom och vad han har gjort. Åsikter som inte enbart är positiva. Och på sjukhuset håller kollegorna distansen.

En kvinna söker upp Sebastian för att få hjälp att få klarhet i såväl sin makes som sin väninnas död. Samtidigt avbryter en av hans patienter sin cancerbehandling efter att ha blivit friskförklarad av en helandepastor. Motvilligt inser Sebastian att sakerna hänger ihop. Nyfikenheten och viljan att veta och förstå är igång igen. Tillsammans med Marie och journalisten Ove börjar de gräva i fallet och de beger sig till Gävle och Tavernakyrkan – en församling där under, mirakel och helanden står på menyn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...