onsdag 27 juli 2016

Veckans bokbloggsfråga-vecka 30

Veckans fråga från Barnboksbloggen lyder som följande: Samlar du på en viss sorts böcker, kanske en viss serie, böcker från en viss författare eller olika utgåvor av en och samma bok? Samlar du på något annat bokrelaterat, så som bokmärken eller autografer från författare? Eller kanske samlar du på något helt annat som inte alls är bokrelaterat? Denna vecka vore det roligt om du berättar om dina samlingar och visa gärna också bilder. 
Jag har en tendens att börja samla på författares böcker. Det vill säga att om jag hittar en författare som jag tycker är jättebra så vill jag sedan läsa i princip allting som den författaren har skrivit. En av dessa författare är Sarah Dessen vars böcker jag har lånat från skolbiblioteket (när jag gick i gymnasiet) och därefter läst, men som ni ser så har jag rätt så många själv ändå.

Sen så är jag som ni kanske redan vet om helt besatt av Lesley Pearses böcker, hon är en superduktig författare som har skrivit hur många böcker som helst genom sin långa karriär. Jag må inte ha alla direkt, men jag har en hel del av hennes böcker. Men jag strävar faktiskt efter att ha alla hennes böcker. De ligger helt klart på toppen när det kommer till vilka böcker jag skall köpa härnäst. Har utöver dessa på bilderna dessutom ytterligare tre stycken på min läsplatta. Samt att jag även lånat några av hennes böcker från biblioteket så jag äger/har läst en väldans massa av hennes böcker. 

Sist men inte minst så gillar jag dessutom Katarina von Bredows böcker väldigt mycket, något som även en av mina kompisar gjorde vilket ledde till att jag lånade några av hennes böcker. Men det här är alltså dem böckerna som jag själv äger. Som helt klart är värda att läsa igen någon gång så att jag kan få upp recensioner av böckerna här på bloggen.



4 kommentarer:

  1. Om jag hittar en författare som jag verkligen gillar så brukar jag också försöka samla på mig deras böcker, speciellt om det är en serie.

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja det blir ju lätt så! Man vill ju inte gärna ge upp ett vinnande koncept liksom :) Serier som man verkligen följer och läser varje bok bär man med sig resten av livet :)

      Radera
  2. Om inte annat så blir det ju så fint i hyllan av att ha flera böcker från samma författare :)

    SvaraRadera

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...