fredag 22 juli 2016

Recension av En av de sista

Bilden är lånad från Goodreads
Författare: Annah Nozlin, Ett stort tack för detta recensionsexemplar!
Antal sidor: 285
Serie: Ekens dotter, bok 1 av 2
Finns hos: Bokus / Adlibris

Goodreads beskrivning
Stjärnorna styr ödet och på mindre än ett dygn ställs hela Kels värld på ända. Hon rycks iväg från sin familj och sin bror som hon älskar över allt annat. Vem är hon och var hör hon hemma? Vid Irvs fästning är det av tradition bara pojkar som lärs upp, men Kel får ändå lära sig svärdkonst och om örters helande verkan. Trots att hennes mors fiender inte lämnar henne ifred så finner hon kärleken och ser med tillförsikt på framtiden.

Mina åsikter
I den här boken får man följa flickan Kel-Lyndin under hennes uppväxt och hur hon kom att utvecklas som person från 10-års ålder till en bit in på tonåren. Nozlin lyckas alldeles ypperligt med att beskriva den värld som boken utspelar sig i. Man kan verkligen se allting framför sig, vilket ger boken ett skönt flyt och man kan mycket lätt skapa sig sina egna bilder av det som berättas. Detta är en bok som passar alldeles utmärkt till ungdomar som gillar böcker som utspelar sig i en värld utan alla dagens moderniteter. Något som gör det intressant att ta reda på hur Kel och hennes vänner lever och lär i vardagen. Det skall bli spännande att läsa om hur det går för Kel i bok nummer två.

Mitt betyg
Boken får 3 av 5 stjärnor i betyg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...