fredag 8 juli 2016

Bokbloggsjerka 8-11 juli


Veckans bokbloggsjerka från Annika lyder som följande: Vi kör en superenkel fråga i veckan: vad läser du just nu och vilken bok har du tänkt ta till efter den är utläst?Bonusfråga: Jag har blivit med mp3-spelare och eftersom jag inte lyssnar på ljudböcker skulle jag vilja ha tips på podcaster eller annat trevligt man kan lyssna på när man är ute och spatserar i skogen (eller var som helst för den delen).
Eftersom att jag alltid parallelläser mina böcker så läser jag en hel del böcker just nu. Men de som jag jobbar på för tillfället är alltså:
  1. A dance with dragons av George R.R. Martin
  2. Stormfågel av Conn Iggulden
  3. The first days av Rhiannon Frater
  4. En av de sista av Annah Nozlin
Sedan när jag har läst ut dessa böcker så kommer jag att gå vidare till de böckerna som jag valt ut att läsa i läs-a-lot utmaningen, som ni kan läsa om HÄR! Men av dem böckerna så är jag nog mest taggad på att läsa Belles Löfte av Lesley Pearse och innan helgen är över av Kerstin L. Hahn.

Sen när det kommer till bonusfrågan så lyssnar jag ju varken på ljudböcker eller podcaster så jag har verkligen ingenting att komma med där tyvärr.


24 kommentarer:

  1. Jag slalomläste mycket förr men nu försöker jag läsa ut en bok i taget men det går så där...

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha det kan jag förstå! Har också försökt dra ner på slalomläsandet men det funkade som bäst i två veckor sedan var man tillbaka till gamla vanor :P

      Radera
  2. Jag brukar också slalomläsa en hel del :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är svårt att inte göra det typ? Man vill ju så gärna läsa allt på samma gång :)

      Radera
  3. Trevlig läsning ser jag, speciellt de två första.

    SvaraRadera
  4. Har De två första delarna i Igguldens serie i bokhyllan men har ännu inte hunnit börja med dem.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har samtliga tre i serien men är bara halvvägs igenom första boken! Men du bör helt klart se till att läsa dem! för den första boken är iallafall superbra! :)

      Radera
  5. Håller också på med Game of thrones! Hans böcker tar lite tid att läsa. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha ja, de gör ju det :P Det är därför det ofta blir parallelläsning när man läser en av hans böcker :)

      Radera
  6. Conn Iggulden har jag tänkt att prova på någon gång :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det som jag hittills hunnit läsa i Stormfågel är i alla fall superbra! Så jag skulle definitivt säga: Kör på! För det är det värt :)

      Radera
  7. Bra gjort att kunna läsa andra böcker samtidigt som a dance with dragons, jag hade fullt upp att hålla alla karaktärer och släktskap i huvudet när jag läste den. Den är väldigt bra, men så är jag ju litet lätt fanatiskt när det gäller Game of Thrones också ;) Har du också sett alla säsongerna?

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha det är svårt det håller jag med dig om! Men jag brukar läsa andra böcker parallellt med supertjocka böcker, annars blir jag otålig då det känns som om att man inte kommer framåt med läsandet :) Haha håller med dig, Game of thrones är riktigt bra :) Jag vill ju alltid läsa böckerna innan jag ser filmer/serier som är baserade på nämnda böcker. Vilket innebär att jag endast har sett till och med avsnitt 3 säsong 4 än så länge av GOT, men jag jobbar på det ;)

      Radera
  8. jag läser nu en roman och en novellsamling. tror inte att jag skulle kunna växla mellan fyra olika titlar. har inte läst någon av dina böcker, men många gånger har jag funderat på Conn Iggulden

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha nä det kan nog uppfattas som lite rörigt, brukar väl oftast bli två böcker som blir prioriterade och de övriga två som jag läser några sidor i då och då :) Conn Iggulden skriver superbra! definitivt värt att läsa :)

      Radera
  9. Jag måste ta och fortsätta med Martins serie snart! :)

    SvaraRadera
  10. Conn Iggulden skriver ju bra, konstigt nog bara läst en bok att författaren.

    SvaraRadera
    Svar
    1. åh vad kul att höra :) Vilken bok har du läst av honom då? :) Och det är kanske dags att gripa tag i en ny bok av honom snart då? :)

      Radera
  11. George RR Martin = fantastisk läsning :)

    SvaraRadera
  12. Jag är jätteimponerad av er som kan kan läsa flera böcker samtidigt, hahah!

    Är dessutom väldigt nyfiken på George R. R. Martin, är det värt att läsa hans böcker?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, är nog mest beslutsångest som styr här hemma haha. George R.R Martins böcker är superbra! Annars hade ingen orkat läsa igenom hans tegelstenar till böcker haha ;) Gå gärna in och läs mina recensioner av hans böcker under recenserade böcker A-Ö om du vill veta mer :)

      Radera

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...