fredag 15 juli 2016

Bokbloggsjerka 15-18 juli

Helgens bokbloggsjerka från Annika lyder som följande: Har du halvt om halvt längtat ihjäl dig efter en bok som till syvende och sist inte alls höll måttet? Vilken i så fall? Eller omvänt, finns det en bok som du var tveksam till men som senare skulle visa sig överträffa alla dina förväntningar?

Jag såg verkligen fram emot att läsa Harlan Cobens Missing you jättemycket, men jag kände inte riktigt att den levde upp till de förväntningarna som jag hade ställt på den boken. Vilket ledde till att jag hade lite svårt för den stundtals då jag inte riktigt kände att det fall som presenterades intresserade och fångade mig på det sätt som jag hade hoppats. Min recension för den boken finner ni här: 
Coben, Harlan- Missing you

På frågan om en bok har överträffat mina något skeptiska förväntningar så svarar jag naturligtvis med The Selection, då jag var mycket tveksam till hela konceptet, men ändå bestämde mig för att läsa den. Något som jag inte alls ångrade då jag verkligen kom att älska den serien. Vilkas recensioner ni finner här:

8 kommentarer:

  1. Det är väldigt ofta som jag väntar på en författares nya bok och det är alltid lika läskigt att läsa med de förväntningarna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja eller hur! Man blir alltid så rädd för att man skall bli besviken :/

      Radera
  2. ibland har författarna svackor, även om en brukar gilla dem. fantastiskt att alla delarna i serien är lika bra

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja precis! Det är sånt som händer! :P Ja riktigt kul var det att hon lyckades hålla sig på ungefär samma nivå hela vägen igenom liksom :)

      Radera
  3. Känner inte till böckerna. Alltid trevligt att bli positivt överraskad t.o.m när man minst anar det. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja precis :) det är kul när man hittar något nytt i en genre man inte läst så mycket av tidigare och upptäcka att man gillar det :)

      Radera
  4. The Selection-serien känner jag inte till alls.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är superbra :) Helt klart värd att läsa!

      Radera

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...