onsdag 13 juli 2016

Läser just nu #4 Läs-a-lot bok 2

På läs-a-lotens andra dag har jag valt att läsa The dead girls och hysteria hall, vilket är en av de bliblioteksböcker som jag lånade för ett tag sedan. Har varit sugen på att läsa den här boken ett tag nu, så vad kan vara bättre än att börja på den nu under en läs-a-lot?

En översättning av Goodreads beskrivning
I denna vårdanstalt spelar ditt sinne trick på dig hela tiden ... Delia nya hus är inte bara ett hus. För länge sedan var det Piven Institutet för vård och Korrigering av besvärande kvinnor - ett dårhus med smeknamnet " Hysteria Hall. " Men många av de intagna var inte galna, bara trotsig och viljestarka. Ungefär som Delia själv. Men huset vill fortfarande hålla " oroliga " flickor inlåsta. Så, på det mest skrämmande sätt, blir Delia instängd . Och det är när hon får reda på att huset också är hemsökt. Spökflickor vandra i hallarna i deras gammalmodiga nattlinnen. Ett stiligt spökpojke som heter Theo strövar omkring på grunderna. Delia konstaterar att alla andar är oroliga och fulla av mörka hemligheter. Huset, hyser chockerande sanningar inom dess väggar sanningar som endast Delia kan avslöja, och som kan befria henne. Men hon måste agera snabbt, innan husets makt tar över allt hon älskar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...