fredag 22 juli 2016

Stress och press

Idag kom jag på att jag borde låna om den första vändan av biblioteksböcker som jag lånade från stadsbiblioteket för några veckor sedan. En av böckerna är utläst och tillbakalämnad. En bok är utläst och ligger på mitt skrivbord och en bok är påbörjad och ligger här bredvid mig på skrivbordet. Problemet var att det endast var den bok som redan var utläst som jag kunde låna om igen. Den som ej var utläst ännu måste alltså lämnas tillbaks senast på måndag då någon har reserverat den. Så nu måste jag åka hem ännu tidigare från landet på måndagmorgon (jobbar ju då igen) och därmed hinna lämna tillbaka boken innan jobbet. Jag har endast hunnit läsa 75 av 335 sidor... Så hm... ja utmaning. Får väl starta som en egen läs-a-lot bara för att läsa ut denna bok i tid tills måndag morgon. Jag kommer att komma med lite uppdateringar om detta ämne allt eftersom helgen fortskrider. Kände att det där med valmöjligheter inför helgens läsning är som bortblåst, vilket är synd för jag gillade verkligen att läsa The First Days. Men tjusningen försvinner något när man MÅSTE läsa en bok.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...