tisdag 5 juli 2016

Veckans bokbloggsfråga- vecka 27

Veckans bokbloggfråga från Barnboksbloggen lyder som följande: Vad innebär högläsning för dig? Har du några minnen från din egen barndom när det gäller högläsning? Läser du/har du läst för dina egna barn? Läser du kanske för barn på ditt jobb? Har du några tips och råd att dela med dig av när det gäller högläsning? Jag brukar ha högläsning för barnen när jag har praktik på en förskola (under min utbildning) eller när jag vikarierar på förskolor, något jag tycker är både roligt och lärorikt. Kommer ihåg att mina föräldrar brukade läsa för mig när jag var liten så det kan nog vara därför som jag fortfarande tycker att det är kul med högläsning. Mitt egna lilla tips efter att ha suttit och läst långa stunder är alltid att ha en bra sittställning, för annars trycker man ihop magen och då måste man anstränga stämbanden mycket mer. Något som leder till att man blir alldeles trött och sliten i halsen, alltså inte bra i vare sig det korta eller det långa loppet.

2 kommentarer:

  1. Jag älskade högläsning när jag var liten, till och med efter jag lärt mig läsa själv i 3-4-årsåldern. Som tur var brukade min mamma och mormor läsa ofta för mig, pappa mindre gärna, men i alla fall ibland. Numera läser jag ibland för mina små barn, fast de är väldigt små än så länge. De föredrar att deras moster, min syster läser för dem, för hon broderar ut mer och göre lite show av det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Högläsning är alltid så mysigt! Vad kul att dina barn också gillar det! :)

      Radera

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...