fredag 29 juli 2016

Bokbloggsjerka 29 juli-1 augusti

Helgens bokbloggsjerka från Annika lyder som följande: Jag älskar listor och jag skriver flera stycken varje vecka i alla möjliga sammanhang. Och eftersom jag vet att jag långt ifrån är ensam om detta fenomen så tänkte jag att veckans tema för jerkan ska vara just en lista-post. Svara genom att byta ut [blank] nedan mot det som du håller kärt, eller varför inte något som du verkligen inte klarar av. Endast fantasin sätter gränser…


Topp 9 favoritböcker
1. Jane Eyre av Charlotte Brontë
2. Livet efter dig av Jojo Moyes
3. Gone Girl av Jillian Flynn
4. Färjan av Mats Strandberg
5. Still Alice av Lisa Genova
6. Ole Dole av M.J Arlidge
7. Don't die my love av Lurlene McDaniel
8. En världsomsegling under havet av Jules Verne
9.Anna och den franska kyssen av Stephanie Perkins


Topp 9 favoritförfattare
1. Lesley Pearse
2. Sarah Dessen
3. George R.R. Martin
4. Charlotte Brontë
5. Katarina von Bredow
6. Kiera Cass
7. M.J Arlidge
8. Nora Roberts
9. Kristina Ohlsson

19 kommentarer:

  1. Kategorin "favoritförfattare" vågade jag mig inte på ... och din etta på den listan känner jag inte ens till!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha måste erkänna att den listan var väldigt klurig ja xD fråga mig imorn så har jag kanske ångrat mig igen ;) Lesley Pearse är superbra!! Helt klart värd att läsa! :)

      Radera
  2. Kategorin "favoritförfattare" vågade jag mig inte på ... och din etta på den listan känner jag inte ens till!

    SvaraRadera
  3. Det gläder mig att Färjan står oläst i min hylla :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha åh vad kul då har du mycket att se fram emot!

      Radera
  4. Åh vad glad jag blir av att se En världsomsegling under havet på din lista! Det är en av mina all time favorites med! :) <3

    Bloggade om den här en gång i tiden: https://missmagicscabinet.wordpress.com/2015/05/08/twenty-thousand-leagues-under-the-sea-av-jules-verne/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha jaa den boken läste jag minsann med andakt! Kul att läsa det du skrivit om boken! :)

      Radera
  5. Sarah Dessen har jag läst och har planer på att läsa mer av henne, men det har inte blivit av!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då tycker jag allt att du får se till att ge tid åt henne igen! :) Hennes böcker är ju hur mysiga som helst :P

      Radera
  6. Jane Eyre är ju så underbar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Äntligen någon som håller med!!! :D jag har Villette liggandes här hemma och väntar på mig! är sjukt taggad på att ta reda på vad Charlotte Brontë mer lyckades åstadkomma ;)

      Radera
  7. har läst flera av dina favoritböcker. Sarah Dessen är jag nyfiken på

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att höra! :) Hennes böcker är alltid jättemysiga och härliga så jag tycker definitivt att du borde ge hennes böcker en chans :) Om du går in under fliken recenserade böcker A-ö längst upp här på bloggen så kan du läsa åtminstone några recensioner av de Dessen böcker jag har läst :) Om du är mer intresserad vill säga :P

      Radera
  8. Gillade verkligen klassikern Jane Eyre. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du också gillade den! :) Det är helt klart en av mina favoritböcker :)

      Radera
  9. Gone girl är verkligen en superbra bok. Blev dock besviken på filmen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du tycker det :) tyvärr så är ju filmerna sällan lika bra som böckerna :/

      Radera

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...