onsdag 20 juli 2016

Recension av Belles löfte

Bilden är lånad från goodreads
Författare: Lesley Pearse
Antal sidor: 477
Serie: Belle, bok 2 av 3
Originaltitel: The Promise
Finns hos: Bokus / Adlibris

Goodreads beskrivning
När första världskriget bryter ut tar Belle Reillys man Jimmy värvning och blir placerad vid de farliga utposterna i norra Frankrike. Belle inser att hon inte kan stanna hemma i England och se på när så många män offrar sina liv så hon blir ambulansförare för Röda korset och hamnar även hon i Frankrike. En tragisk händelse gör att hon möter Etienne – en man ur hennes förflutna som hon aldrig lyckats glömma och plötsligt ställs allt Belle tidigare levt för på ända …
Sliten mellan förbjuden passion, kärlek och lojaliteter hamnar Belle i en omöjlig situation.  

Mina åsikter
Som alltid så älskar jag Pearses böcker, då hon alltid har sådana härliga kvinnliga karaktärer som kan ta tillvara på sig själv. Precis som tidigare så handlar hennes böcker ofta om kärlek och denna boken är inget undantag. Men det är intressant att se att hon lyckas förmedla det om och om igen på helt olika sätt. Detta är en mysig men hemsk bok som utspelar sig under första världskriget och Belles liv är inget liv på rosor direkt. Det är kul att få följa med hur flera olika personers perspektiv och man får även reda på hur det var under kriget, något som jag finner såväl spännande som lärorikt. Det här är helt klart en läsvärd och jättebra bok men jag hade önskat att Pearse hade satt slutet lite tidigare. De sista +-100 sidorna kändes överflödiga och fel på något sätt. Men i övrigt lyckas Pearse hålla en lika hög klass som vanligt.

Mitt betyg
Boken får fyra av 5 stjärnor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...