onsdag 6 juli 2016

Utmaning-hylltömning

Idag så tänkte jag att jag skulle starta en liten utmaning för mig själv (som ni gärna får vara med på också naturligtvis). Denna utmaning kommer gå ut på att jag under en bestämd tid skall försöka läsa ut alla mina hyllvärmare (dvs. alla mina pappersböcker). Anledningen till att jag utmanar mig själv till att göra detta är för att jag vill kunna få bort alla mina olästa böcker från mina hyllor. Och att jag vill kunna gå in i en bokhandel och köpa böcker och veta att jag kan läsa dem med en gång för att jag inte har några andra böcker som väntar på mig. Men även för att jag har försökt dra ner på antalet böcker förut och det har inte gått som tänkt, så jag tänker att om det hela blir mer officiellt så kommer jag klara det. Totalt sett har jag 61 olästa böcker (om man räknar med biblioteksböcker) i mina hyllor (efter dess att jag lämnat tillbaks alla böcker som tillhör min familj). Min deadline blir 6 april 2017, då skall alla dessa böcker vara utlästa (plus eventuella nyinköp som tillkommer under utmaningen). Det innebär alltså att jag har 9 månader på mig från och med idag. Anledningen till att det blev just 6 april är för att jag har suttit och klurat på vad som är rimligt att läsa i månaden när jag jobbar och pluggar. Och eftersom att skolan alltid måste komma först så får det alltså bli i april. Jag kommer då behöva läsa ca. 6,5 bok i månaden. Något som jag hoppas skall kunna vara gångbart även när skolan drar igång igen. Med jämna mellanrum kommer jag sedan se till att uppdatera om hur det går med läsningen och hur många böcker jag har kvar att läsa.

2 kommentarer:

  1. Om jag ändå bara hade runt 60 olästa böcker :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha det du ;) nä men detta gäller endast pappersböckerna xD har några hundar olästa e-böcker också xD men dem får jag läsa klart någon annan gång haha :)

      Radera

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...