måndag 20 juni 2016

Biblioteksbesök

De senaste kanske 2,5 veckorna så har jag varit supersugen på att gå till biblioteket (älskar verkligen att göra det) då jag inte varit där på 1,5-2 år. Detta för att jag insåg att jag hade alldeles för många egna böcker som låg och väntande på att läsas och jag slutade därför att gå till biblioteket. Men vem älskar inte känslan av att kunna plocka på sig precis vilka böcker man vill? Nog för att det är superkul att gå till bokhandeln och faktiskt få behålla böckerna efteråt, men det är alltid den eviga frågan med att böckerna kostar pengar och att man därför som fattig student inte kan köpa alla böcker man vill ha på en gång. Därför är biblioteket så himla bra och jag älskar verkligen att kunna gå runt hur länge som helst och titta. Eftersom att jag fortfarande har så många olästa böcker här hemma, både de jag köpt själva och en massa recensionsexemplar så var det kanske inte det smartaste att låna hem dessa, men jag kunde inte motstå det. Såg ju faktiskt till att inte låna flera böcker till som jag egentligen ville ta hem, så lite duktig var jag allt. Jag får helt enkelt försöka alternera, låneböcker, recensionsexemplar och mina olästa böcker och på så vis försöka hinna med allt haha. Även om recensionsexemplaren naturligtvis måste prioriteras. 

2 kommentarer:

  1. Jag älskar verkligen att gå till biblioteket. De byggde om vårt bibliotek häromåret och därför blir det som en ny upplevese varje gång jag går dit nu eftersom jag inte hunnit lära mig vart allt står än. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh vilken härlig känsla!! :) de byggde om det biblioteket jag brukar gå till 2013-2014 eller nåt sånt och hela biblioteket var stängt i två år p.g.a arbetena där. Det var jättehemskt, men det blev väldigt kul sen när de öppnat igen :P

      Radera

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...