onsdag 15 juni 2016

Summer readin' tag

Jag hittade denna Summer readin' tag på Vargnatts bokhylla och tyckte att den kunde vara lite kul att svara på. Nu har sommaren visserligen varit igång i några dagar, men jag tror nog att det skall funka ändå.

SOL - En bok som gjorde dig alldeles varm inombords.
Perkins, Stephanie- Anna och den franska kyssen, då den var så himla mysig, gillar sådana här high school-draman av någon anledning haha.

GLASS - En bok som börjar bra men som sedan smälter och blir lite för jobbig att hantera.
Missing you av Harlan Coben, i början kände jag ändå att den hade potential, men sen blev den bara tråkig och långdragen och då blev det faktiskt lite jobbigt att ta sig igenom och därmed läsa klart boken.

KALL DRYCK - En bok som blev något nytt och uppfriskande för dig.
Uppvaknandet är en scinence fiction bok som jag läste, läser i princip aldrig science fiction så det var kul att läsa något nytt och det kändes faktiskt riktigt uppfriskande.

SKUGGA - En rolig bok med en seriös underton.

Här kom jag att tänka på pensionärsligan av Catharina Ingelman-Sundberg som är en superrolig serie som handlar om pensionärer som stjäl en massa saker hela tiden. Den seriösa undertonen har att göra med det faktum att pensionärerna inte trivs på sitt ålderdomshem och det är därför som de ger sig av. Något som säkerligen stämmer in på många av dagens åldringar som bor på ålderdomshem

HAVET - En stor bok som du var rädd att påbörja men som du sedan älskade ändå.

A Game of Thrones, en supertjock bok som inte var den typ av bok jag normalt brukade läsa, men jag gillade verkligen den boken och de resterande böckerna i serien. Så därför är jag väldigt glad att jag började läsa dem.

FÅGELKVITTER - En bok som var så mysig att du skulle kunna läsa från den varje morgon innan du stiger upp ur sängen.
Asså... jag har så mycket olycka och ond bråd död i mina böcker så jag skulle nog säga att jag inte har någon bok som är "mysig".

UTEBIO - En bok-till-filmadaption som du ser fram emot att se i sommar.
Me before you som är baserad på boken Me before you, helt klart, älskade verkligen boken så jag hoppas att filmen är lika bra.


SOMMARMINNEN - Den bästa boken du läste förra sommaren.
Ohlsson, Kristina- Tusenskönor (Fredrika Bergman #2). Det här var definitivt en av de bästa böckerna jag läste förra sommaren.

SOMMARREGN - En bok som gjorde dig ledsen.
Don't die, my love av Lurlene McDaniel, en av de där lyckoträffarna man kan få till när man spontaköper en bok. Den här boken var så himla bra och sjukt sorglig. Den här boken fick jag definitivt rysningar av.

UTLANDSSEMESTER - En bok som utspelar sig i ett annat land än Sverige.
Unga kvinnor som utspelar sig i USA.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...