söndag 19 juni 2016

Recension av I dina ögon

Författare: Sarah Dessen
Antal sidor: 446
Originaltitel: Saint anything
Förlag: Raben & Sjögren. Tack så mycket för recensionsexemplaret!
Finns hos: Adlibris / Bokus

Goodreads beskrivning
Sydneys bror Peyton sitter i fängelse. Föräldrarna gör allt för att hjälpa honom, och Sydney, som alltid har stått i skuggan av sin storebror, blir mer och mer osynlig. Och hon känner skuld. Är det bara hon som tänker på vad Peyton har gjort, att han faktiskt har begått ett brott och förstört en annan människas liv? När Sydney börjar i en ny skola träffar hon Layla och Mac. De är inte alls som Sydneys gamla vänner från privatskolan, och plötsligt känner hon sig sedd, för första gången på väldigt länge. Hon dras in i deras värld, och slipper de långa, ensamma eftermiddagarna framför teven. Layla och Sydney blir snabbt bästa vänner, och snart utvecklas hennes vänskap med Mac till något helt annat ...

Mina åsikter
Som ni kanske redan vet så är Sarah Dessen en av mina favoritförfattare och har varit det i några år. Har länge varit sugen på att läsa denna bok och det med bra anledning! Hela den här boken skriker Dessen, rakt igenom med sina tydliga miljö-och personbeskrivningar, med sina lättgillade karaktärer och med en handling som kretsar runt jobbiga saker samt olika sorters kärlek. Man fastnar väldigt fort i handlingen och man vill bara fortsätta läsa, jag ville inte ens lägga bort boken i två minuter för att ställa fram lite frukost, så mysig är denna bok. Det här är en av de bästa av Dessens böcker och jag har nu läst totalt nio av dem så jag känner ändå att jag kan uttala mig om detta med viss säkerhet. Det här är boken för dig som gillar mysiga, lättlästa böcker som består av mycket ungdomskärlek och kärlek i allmänhet samt de problem som kan uppstå i samband med detta.

Mitt betyg
Boken hamnar på en mycket stark fyra.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...