fredag 17 juni 2016

Vart införskaffar ni era böcker?

Nu för tiden finns det så himla många platser man kan få tag på sina böcker, i fysiska affärer, via hemsidor, på antikvariat osv. Själv så brukar jag för det mesta få tag på mina böcker på bokus och adlibris då det går snabbt och enkelt och jag slipper lämna huset haha, ja lite lat är jag allt. Men jag föredrar ju naturligtvis att gå runt i akademibokhandeln och titta, bläddra och så vidare i böckerna. Men jag vet att en del av er gillar att köpa era böcker på antikvariat och liknande. Det borde jag egentligen också göra med tanke på hur mycket böcker jag faktiskt köper. Det hade varit mer miljösmart plus att man säkert kan få riktigt bra priser där. Men hur bra skick är böckerna i? Är lite sådär... hm... osäker på hur "fräscha" böckerna är då man liksom inte vet vart dem har varit. Det är det som gör att jag drar mig lite grann från att vända mig till ett antikvariat. Dock har jag ett antikvariat inte alls långt ifrån där jag bor, jag borde kanske titta in där någon gång. Hur brukar ni göra när ni skall fylla på i bokhyllorna? Vart vänder ni er då?

4 kommentarer:

  1. Akademibokhandeln eller second hand :) Har många fina second hand butiker här i närheten som jag brukar kolla in då och då.

    SvaraRadera
    Svar
    1. mysigt! det är alltid superkul att titta runt på akademibokhandeln :) Även när man lyckas hålla sig från at köpa nåt haha :) jag borde verkligen ta och kolla in lite second hand butiker känner jag :) Får försöka mig på det någon gång :)

      Radera
  2. Älskar nätbokhandlar men jobbar i samma galleria som ett akademibokhandeln som har så himla nice personal så nu har jag börjat handla en hel del där. Älskart.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh vad kul! Det är gött när man känner så :)

      Radera

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...