tisdag 14 juni 2016

Fördelar & nackdelar med att vara tvilling

Det är väl lite såhär jag önskade att det såg ut här hemma.
Som ni kanske vet så har jag en tvillingsyster, poängen är att jag ÄLSKAR att läsa och hon knappt läser alls (så länge det inte är harry potter på tyska). Det finns naturligtvis både födelar och nackdelar med att vara tvilling. Om vi nu kollar på det i boksammanhang så blir det som följande. Vi får de flesta böcker gemensamt (i alla fall när vi var yngre, vilket sög). Då uppstod ju alltid diskussionen om vem som skulle få ha boken/serien ståendes i sin bokhylla. Det som var bra med detta var ju dock att chansen till att man fick fler böcker totalt blev mycket större. Samt det faktum att jag och min syster var överens om det faktum att jag läste mycket snabbare och oftare. Vilket ledde till att jag fick börja att läsa alla våra gemensamma böcker. Vilket naturligtvis var underbart.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...