fredag 10 juni 2016

Tyck till: Ljudbok yey or ney?

Är det någon som har försökt sig på det här med ljudböcker? Skulle nog gissa att det är en hel del av er som faktiskt lyssnar på ljudböcker. När jag har fått gratis ljudböcker från Västtrafik så har jag försökt mig på att lyssna på dem (senast var i somras) men jag kan inte direkt påstå att jag faktiskt gillar det. När jag lyssnar på en ljudbok eller bara har musik i öronen så stänger jag bara av allt. Det vill säga att jag bara har det som ett sorts bakgrundsljud, jag lyssnar inte alls. Vilket är en av anledningarna till varför ljudböcker inte är något för mig. Då jag onekligen inte lyssnar kommer jag inte heller ihåg något av bokens handling och därför är det bara bortkastat med tid. Jag föredrar alltså att ha boken i mina händer framför mig. Men jag vet att det är många som tycker om eller till och med föredrar att lyssna på ljudböcker framför att läsa en bok i pappersformat. Vad tycker ni? Hur föredrar ni era böcker?

6 kommentarer:

  1. Jag har också svårt för ljudböcker, jag måste få läsa själv :) Jag försöker att testa ljudböcker då och då men hittills har jag inte fastnat för det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis så känner jag! man försöker men hjärnan vill liksom inte xD

      Radera
  2. Jag kan inte. De läser för långsamt eller så snöar jag iväg i tankarna. Konstigt nog kan jag lyssna på podcaster...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja precis, man orkar inte lyssna på en person som bara babblar hela tiden så då försvinner man iväg med tankarna någonstans xD oj, haha ja så kan det vara ibland :)

      Radera
  3. Jag gillar att lyssna på ljudböcker, men jag kan förstå att det är lätt hänt att tankarna åker iväg, och jag tror att jag minns mer av de böcker jag har läst än de jag har lyssnat på. Men lyssnar gärna på en bok.

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja, det blir ju tyvärr lätt så. Hade ju varit väldigt praktiskt att kunna lyssna på ljudböcker så att man fick händerna fria att göra andra saker ibland. Men ah, det är som det är. Kul att du tycker att det funkar :)

      Radera

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...