tisdag 7 juni 2016

Top Ten Tuesday-Vecka 23

Dagens tema från Broke and the bookishThis week's topic: Ten Reasons I Love X -- could be a certain book, character, author, your indie bookstore, a fandom, a tv show, reading, a hobby, a genre. Honestly anything you want to gush about. 

Jag har därefter valt att rikta in mig på 10 anledningar till varför jag älskar att läsa. Vilka lyder som följande:

1.Det är alltid lika kul att sätta sig in i en ny värld och lära känna nya karaktärer och platser.

2. Är det en bokserie som du läser så får man följa med allt eftersom karaktärerna förändras och utvecklas, vilket alltid är roligt.

3. Det är ett väldigt kul och ofta även lärorikt sätt att bedriva sin tid.

4. Det är ett bra sätt att koppla av på oavsett om det är efter en stressig jobbdag eller en lång dag i skolan. Det är alltid lika skönt och avslappnande att läsa en bok innan det är dags att sova.

5. Det faktum att jag älskar känslan när man har läst klart en bok (oavsett hur bra den var) man känner sig då oerhört effektiv och duktig. 

6. Det är kul att få läsa böcker då man på sätt och vis får sätta sig in i författarens tankar/drömmar/idéer, något som alltid är fascinerande.

7. Det faktum att man kan läsa böcker inom samma genre och att de för det mesta är så himla olika, det är ofta man inte vet vad som komma skall.

8. Den känslan man får när en bok är riktigt, riktigt spännande och man bara inte kan lägga ifrån sig den och man sedan sitter uppe halva natten och läser bara för att få reda på hur det skall gå för alla karaktärer. 

10. När man gillar att läsa så kommer man in i ett så härligt community, speciellt när man bloggar, det är superkul att dela sina tankar och åsikter med såväl läsare som andra bloggare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...