onsdag 15 juni 2016

Tyck till: E-bok eller pappersformat?

Vad tycker ni egentligen om det här med e-böcker? Föredrar ni dem före en bok i pappersformat? Eller har ni helt och hållet tagit avstånd från allt som har att göra med e-böcker?

I början så hade jag jättesvårt för det här med e-böcker. Man fick ju inte hålla i boken på samma sätt som man fick göra när man hade en bok i pappersformat. Man fick inte ställa in boken i bokhyllan när man läst ut boken. Samt att du fick sitta vid datorn för att klicka hem dina böcker, när det bästa som finns är att gå runt i en bokhandel. Men förra sommaren när jag satt och diskuterade ju e-böcker med en kollega från Liseberg, så insåg jag att jag hade tänkt fel hela tiden. Det finns ju supermånga fördelar med att läsa e-böcker, speciellt om man har en läsplatta att läsa dem på. Jag tänker därför att jag skall rabbla upp några fördelar också för att kanske inspirera er hardcore pappersboksläsare. Om man läser e-böcker, så väger de i princip ingenting (bara läsplattan, surfplattan eller telefonen). Du kan ta med dig hur många som helst vart du än ska (perfekt när du skall resa iväg). Om du dessutom har en läsplatta så kan man dessutom få statistik på hur många sidor du läser per minut. Hur många timmar du lagt på en specifik bok. Samt att du får din totala lästid ihopräknad. Något som jag alltid finner lika fascinerande haha. Trots att jag var så himla emot e-böcker så insåg jag slutligen att jag läser alldeles för mycket böcker för att kunna ha allihopa i pappersformat, då hade jag fått bo under en hög med böcker tillslut. Så jag är alltså FÖR e-böcker även om jag naturligtvis älskar känslan av en riktig bok i mina händer.

2 kommentarer:

  1. Jag har inget att läsa eböcker på och det är inget jag saknar heller :) Trivs bäst med pappersböcker :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då kan jag förstå att du skippar e-böckerna :)Pappersböcker är allt oslagbara ändå :P

      Radera

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...