torsdag 30 juni 2016

Min Lästid

Som jag nämnde tidigare i denna veckans Bokbloggsfråga så undrade jag lite granna över hur det skulle bli med såväl bloggandet som läsandet p.g.a att jag nu har börjat jobba på Liseberg för den här säsongen. Men nu är det som så att jag verkar ha hittat min lilla lässtund eller läsställe snarare. Jo, bara för att jag jobbar där jag gör så längtar man verkligen efter tystnad och lugn och ro hela tiden och jag föredrar därför att inte gå till matsalen när jag har lunch. Kan ju visserligen ha lite granna med det faktum att totalt går ca. 20 min av lunchrasten till att gå till och från matsalen. Men tillbaka till min poäng, jag brukar därför äta i personalrummet, som ligger nära och bra uppe på Berget. De senaste tre dagarna i alla fall så har jag fått vara där alldeles för mig själv och har suttit och ätit i lugn och ro och har även fått läsa en hel del under min timmes lunch. Värsta paradiset enligt mig och ett superbra ställe att läsa på. Så det är nog där jag kommer att få till mina få lästimmar dessa kommande sju veckorna har jag en känsla av. Men som sagt, bättre lite än inget alls.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...