tisdag 21 juni 2016

Varför just Tickmick...?

Sedan jag började blogga i april 2015 så har det varit en hel del människor som undrar varför jag valt att kalla mig och min blogg för just Tickmick. Många bloggare väljer att ha ett bloggnamn med förknippning till deras egna namn eller smeknamn. Men som ni kanske har lyckats lista ut så har namnet Tickmick ingenting med mig eller mitt namn att göra. Nej, det är istället min kära katt som har "hjälpt" mig komma på detta namn. Eftersom att jag har så dåligt namnminne, så kände jag att jag behövde ett namn som jag kunde komma ihåg, därav Tickmick. Min katt heter Ticki, men jag brukar kalla henne för Mickan. Folk undrar hur det går till med det smeknamnet haha, men Tickan (som mina föräldrar kallar henne) låter som en klocka enligt mig och jag hatar det smeknamnet. Eftersom att jag kommer ihåg dessa båda namn dvs. Ticki och Mickan, slog jag ihop dessa namn och har det därefter som användarnamn på min blogg. Så det är alltså berättelsen till mitt bloggnamn, superlätt att komma ihåg även för mig.

2 kommentarer:

  1. Vad finurligt att slå ihop namnen sådär :) Vilken söt katt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha tack! :) funkar för minnets skull i alla fall ;) Haha tack! :) hon börjar bli lite gammal, men söt är hon allt fortfarande ;)

      Radera

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...