måndag 13 juni 2016

Det finns inget bättre än...

Det finns verkligen ingenting bättre än att ligga i en solstol och njuta av värmen samtidigt som man sitter och läser en bra bok. Det är helt enkelt så sommarlovet skall spenderas. Plus att man får så himla mycket läsande gjort när man har semester. Inget jobb eller tentor som ligger i bakhuvudet och stressar en. Utan bara en massa läsande hela tiden (och en del bad naturligtvis). För tillfället jobbar jag en del på att försöka läsa ut en den hyllvärmare, det vill säga böcker som jag köpte/fått för länge sedan som jag ännu inte läst. Som jag skrev igår så jobbar jag för nuvarande på att läsa ut A dance with dragons av George R.R Martin. Skrev ju dessutom så stolt igår att jag varit så duktig och bara hållit mig till en bok på sistone. Hm ja... det borde jag väl kanske ha väntat med att ha skrivit (hade hållit det i drygt 2 veckor) för igår kväll så bröt jag naturligtvis mot det... suck säger jag bara. Fick ett sånt himla sug att läsa Pottungen av Anna Laestadius Larsson. Och eftersom att jag skulle iväg och Martins böcker väger ca 2 ton var, så var det ju väldigt bekvämt att bara ta med mig Potungen som jag råkar ha på min läsplatta som väger knappt 300 gram. Superbekvämt och enkelt ja, men skadad stolthet återigen. Bättre lycka nästa gång får vi väl hoppas. Men jag tänker allt att det får bli Martin så länge jag ligger i solstolen i alla fall. Resten av min semester (börjar jobba 27:e juni) så tänker jag alltså passa på att läsa och njuta av värmen innan det är dags att börja jobba på Liseberg igen. För där dör man ju av värmeslag när man får stå i solen och jobba hela dagen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...