söndag 5 juni 2016

En liten update om min dag so far..

Ni vet när man sitter på en restaurang och bara försöker äta någorlunda graciöst? Alltså det man försöker göra varje gång man äter ute. Vilket var något jag försökte med idag. Jag åt alltså på en Thailändsk restaurang och försökte mig på det här med att äta med pinnar. Jag tyckte ändå att jag gjorde ett hyfsat jobb eftersom att bara en broccoli rymde och eftersom att jag faktiskt fick upp mat och därmed kunde äta den. Men icke sa nicke, fram kommer servitrisen som precis stått och pratat med sin kollega samtidigt som de tittar på mig. Han frågar om jag vill ha en sked att äta med istället för de där pinnarna (hade redan en gaffel också), något skämmigt tycker jag och tackar nej och fortsätter därefter att kämpa på. Servitörerna tyckte alltså att eftersom att jag inte höll pinnarna rätt så dög det inte... skadad stolthet men ännu ingen skada skedd. Sen sitter jag där och tänker dricka upp min Fanta (det var väldigt varmt) och lyckas då på något sätt att spilla fanta över hela min topp och mina shorts. Jag är nu alltså dyngsur och klibbig (av läsken) samt att min stolthet är sårad efter det där med pinnarna. Det är först när jag kommer tillbaka till mitt rum som jag inser att hela min topp numera är i princip vit med stora rosa fläckar. Snyggt, var kanske därför folk på stan stirrade på mig? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...