tisdag 28 juni 2016

Top ten tuesday- vecka 26

Dagens top ten tuesday från The broke and the bookish lyder som följande: For the freebie topic of today, we decided to talk about our favorite summer activities that aren't reading. Cause you know, we occasionally do something other than reading.

1. Bada!- vem älskar inte att bada på somrarna? Oavsett om det är i en pool, i havet eller någon liten sjö.

2. Sitta i en solstol i en lagom stark sol!- hade ju gärna haft med mig en bok dock haha.

3. Virka amigurumis- har ju tyvärr inte gjort det de senaste 3 åren, men är ändå sjukt mysigt att sitta ute i solen och virka en stund.

4. Gå ut och fika med sina kompisar- att sitta ute i solen är ett måste när det är fint väder!

5. Gillar ju  egentligen inte att shoppa- men det är alltid kul att få med sig lite nya sommarkläder hem.

6. Äta glass ute!- vem gillar inte glass liksom? Min favorit är ju naturligtvis kulglass med päronsmak (som av någon anledning är sjukt svårt att få tag på?)

7. Att ligga och dra sig i sängen- tillsammans med katten och bara ligga och mysa för att man vet att man har hela dagen på sig att göra allt annat.

8. Vara på min familjs lantställe!- då vet man att det är sommar på riktigt när man är där!

9. Geocaching- är alltid kul, synd bara att mina kompisar för det mesta inte orkar springa runt och leta efter dem tillsammans med mig.


10. Det faktum att jag fyller år på sommaren!- så att man får en massa tillfällen till att fira ;) både tillsammans med kompisar men även med släkten. Det är alltid kul.

2 kommentarer:

  1. Vad kul att du gillar geocaching! :) Det gör jag också. Är perfekt när man är ute på promenad med hunden :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha ja det är superkul, blir inte av så värst ofta dock xD åh vad mysigt! :) synd bara att hunden inte kan nosa sig till den ;)

      Radera

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...