torsdag 9 juni 2016

Bokinspiration

Känner att det blir två "tips-inlägg" på raken nu men det får bli så. Ibland så händer det ju att vi bokälskare tappar glöden och inte alls känner för att läsa eller helt enkelt tröttnar på den boken. Jag tänkte därför berätta lite om hur jag brukar göra för att hitta nya böcker att läsa.

1. Det första och självklara valet för mig är att vända mig till Goodreads Där brukar jag kolla runt lite och se vad mina goodreadsvänner har för sig och kollar vad för böcker de har läst nyligen. Det vill säga när det de läst eller lagt till i sina egna listor dyker upp på min startsida så går jag ibland in på dessa och de verkar intressanta och kollar bokens handling och betyg och liknande. Något som även är bra med Goodreads är det faktum att sidan själv föreslår böcker som den tror att du kanske kan gilla baserat på de genrer du klickat i att du gillar, böcker du redan läst, samt böcker du har på din "att-läsa-lista".


.2. Mitt andra tips är att jag brukar gå in på antingen bokus eller adlibris och kolla runt en del på deras topplistor om vad som är populärt för tillfället. Eller så går jag in och kollar på nyheter för att se vad som är nytt.

3. Det tredje och sista tipset är att jag naturligtvis läser en del bokbloggar där jag får tips och idéer på vad jag skall läsa här näst. Här är de bokbloggar som jag brukar läsa:



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...