onsdag 8 juni 2016

Ännu en bra bok som blir film

Ännu en film som jag ser fram emot som skall komma på bio nu i år är Fantastic beasts- and where to find them. Eftersom att jag är en sån stor Harry Potter nörd så måste jag naturligtvis se denna film! Jag läste denna boken för massor med år sedan så jag kommer tyvärr inte ihåg så mycket (jag med mitt dåliga minne), så jag får försöka se till att läsa om boken innan filmen släpps. Världspremiären är satt 18 november 2016 så jag har lite tid på mig att hinna läsa om boken. Jag ser fram emot att se Eddie Redmayne i ett nytt sammanhang då han var superbra i The Danish Girl, skall med andra ord bli kul att se hans skådespelartalang i en ny typ av film.

Boken utgavs 2001 och skrevs av J.K. Rowling under pseudonymen Newt Scamander. Boken, som även är en av läroböckerna på Harry Potters inköpslista i Harry Potter och de vises sten, filmatiseras i detta nu och planeras ha premiär under hösten 2016. Manuset är skrivet av J.K. Rowling och i huvudrollen syns Eddie Redmayne som magizoologen Newt Scamander. Filmen utspelar sig i New York på 1920-talet, sjuttio år innan Harrys berättelse börjar, och kommer att följa Newt Scamanders äventyr i det hemliga trollkarlssamhället i New York. Andra skådespelare som kommer att medverka i filmen är bland andra Colin Farrell, Ezra Miller och Katherine Waterson. Fantastic Beasts – And Where To Find Them har premiär 18 november 2016 och är första delen i en trilogi. 


Här är en trailer till filmen


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...