tisdag 14 juni 2016

Top ten tuesday- vecka 24

Veckans tema från Brooke and Bookish lyder som följande: Top Ten Most Anticipated Releases For The Second Half Of The Year. Känner väl att jag har så många böcker liggande här hemma som jag ser fram emot att läsa och en massa böcker som faktiskt funnits ute ett tag att jag finner det lite svårt att komma på några böcker som inte getts ut än. Men haka på så får vi se vad jag kommit på. Jag kom inte upp till 10 böcker den här gången i alla fall.

1.
Nu har ni väl hunnit tröttna på allt mitt tjafs om allt som har med Harry Potter att göra haha, men det här är verkligen den boken jag ser fram emot mest. Eller ja, pjäs i bokform, men saksamma. Har längtat som en galning efter denna bok enda sedan jag fick reda på att den skulle komma vilket var i mitten av februari. Nu är det inte långt kvar till Harry Potters födelsedag, det vill säga den 31 juli när denna skönheten kommer ut i affärerna.

2. 
Denna bok finns visserligen redan ute på engelska, men eftersom att jag har samlat på mig bok 1 och bok 2 på svenska så får jag allt vänta så gott på denna goding. Som kommer komma ut 18 augusti.

3. 
Gillar Stefan Ahnhem väldigt mycket. Har läst offer utan ansikte och äger den nionde graven (som jag dock ej hunnit läsa än) och ser därför fram emot att läsa den tredje boken i serien om Fabian Risk. Eftersom att boken inte ges ut förrän 19:e oktober så har jag ju med andra ord fortfarande lite tid på mig att läsa ut den nionde graven ;)


4.
Eftersom att jag är som jag är och älskar allt som har med mytologier att göra så ser jag verkligen fram emot denna bok som släpps 29:e juli.

5.
Har länge haft planer på att köpa och läsa den illustrerade utgåvan av Harry Potter och de vises sten, så när den här boken kommer ut i oktober 2016, så får jag allt se till att köpa både den här boken och den första boken.

6.



Denna bok finns visserligen redan ute på engelska, men eftersom att jag har samlat på mig bok 1 på svenska så får jag ju fortsätta på samma språk nu då. Till denna bok är väntan inte så lång faktiskt, då den släpps i slutet på juni. Alltså bara någon vecka eller två kvar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...