måndag 27 juni 2016

Veckans bokbloggsfråga- vecka 26

Veckans fråga från Barnboksbloggen lyder som följande: Hur påverkar sommaren ditt bokbloggande? Lägger du ner mindre tid på bloggandet under sommaren eller lägger du tvärtom ner mer tid nu när du förhoppningsvis är ledig? Kommer du att köra några speciella teman, utmaningar eller tävlingar på din blogg nu under sommaren eller kommer du kanske att ha ett semesteruppehåll från bloggen istället?  Jag fick ju sommarlov den 3:e juni och sedan dess tycker jag ändå att jag har varit fortsatt duktig med att uppdatera bloggen flera gånger om dagen. Men från och med idag börjar jag jobba på Liseberg igen och 7 veckor framöver. Vilket gör att det kanske blir lite osäkert hur ofta jag hinner blogga. Orkar liksom inte sätta mig klockan 00.00 (vilket är den tid jag kommer komma hem idag) och börja skriva blogginlägg, men jag ska försöka fortsätta vara så effektiv som möjligt och blogga på morgonen och kanske schemalägga något inlägg här eller där. Men vi får se hur effektiv jag kommer att vara. Samma sak gäller egentligen läsandet i allmänhet, jag ska försöka läsa så mycket som bara går, men risken finns för att jag kommer vara för trött, inte känna för det eller bara vill sova innan och efter jobbet. Men jag hoppas kunna hålla en hyfsat bra lästakt ändå, men det märker vi nog rätt snart hur bra det går med det. Vi får se hur det blir med eventuella utmaningar.

14 kommentarer:

  1. Jobbar man på sommaren är det svårt att prioritera bloggen man vill hinna gör så mycket på sommaren! :) Hoppas du kommer ha det roligt på ditt sommarjobb :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja precis! Det är mycket annat som kommer i vägen på just sommaren :) Tack så mycket!

      Radera
  2. Jobbar man mycket så blir det inte alltid mycket tid över till läsning och bloggande. Hoppas du trivs på ditt jobb!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, precis och det är ju väldigt synd faktiskt eftersom att i alla fall jag får en sådan väldans läslust just på sommaren :) Tack! Jodå, det gör jag bara lite fysiskt och mentalt krävande ibland :)

      Radera
  3. Svar
    1. Jodå, det är superkul :) Det är därför jag är inne på min tredje säsong nu :)

      Radera
  4. Va roligt att få jobba på Liseberg. Förstår att det inte hinns med så mycket läsande och bloggande då.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha ja det är superkul! :) Haha nej, tyvärr så blir det ju lite dåligt med det :( Men jag tar vara på varje tillfälle som jag får i alla fall :) Känns som om att jag uppskattar läsningen mycket mer då, vid de tillfällena jag faktiskt får läsa :)

      Radera
  5. Om jag hade jobbat på Liseberg så tror jag inte att jag hade orkat med något annat efter det. Där är ju så mycket ljud och människor att jag blir trött av att bara vara där någon timme :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha nä precis! så känns det väldigt ofta när man kommer hem! :)

      Radera
  6. en får ta det som det kommer på sommaren. bloggande efter jobb på Liseberg skulle jag aldrig orka

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha nej, det är rätt tufft faktiskt, men jag för mitt bästa :)

      Radera
  7. Det är inte bara som jag jobbar hela sommaren alltså! Var gärna med på min utmaning (om man kan kalla det för utmaning...) som handlar om att dela sina bästa sommarboktips! Du hittar mer om det här: http://nouw.com/moasbokhylla/moasbokhylla-25958975 . Ha en fin söndagskväll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha nej tydligen inte! :) Åh vad kul! jag är gärna med! Hoppas på att kunna komma upp med mitt tips senare idag :)

      Radera

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...