tisdag 7 juni 2016

Varför blogga om böcker?

Jag har älskat att läsa ända sedan jag var nio år gammal och började läsa Harry Potter böckerna för första gången. I min generation så är det inte speciellt många som tycker om att läsa speciellt mycket alls. Så att börja blogga om böcker blev som ett sätt för mig att hitta andra personer som också älskade att läsa lika mycket som jag gör. Något jag minsann tycker att jag har lyckats med ;) Jag har dessutom dålig minne när det kommer till namn på folk och karaktärer, vilket bloggandet har hjälpt till lite med. Man kommer ihåg varje enskild bok lite bättre när man har fått ner sina tankar och åsikter om boken och kan se det framför sig. Sedan så kan man ju alltid gå tillbaka och läsa sina recensioner igen för att påminna sig vad man tyckte om boken. Jag startade en blogg på bloggo.se i april 2015, men då gratisversionen var mycket begränsande på så sätt att man inte kunde nå ut till och hitta nya läsare valde jag att i april 2016, strax innan min 1-års dag som bloggare att flytta min blogg till blogger där jag nu finns. Jag har på så sätt lyckats nå ut till fler läsare vilket är kul, men jag har även lyckats hitta nya bokbloggar att följa själv. Som ni kan se lite längre ner till höger här på bloggen. Men även att här på blogger så kan man göra själva bloggen mycket snyggare och mer avancerad då man faktiskt kan använda sig av java script här, vilket man inte kunde göra på gratisversionen på bloggo. Så alltså hamnade jag här och jag ångrar mig inte ett dugg, även om det blev en väldans massa arbete att flytta över alla mina blogginlägg från förra bloggen till den här. Då man inte kan spara ner sina inlägg från bloggo.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...