onsdag 29 juni 2016

Liseberg 2016

Som ni kanske redan läst så har jag alltså börjat jobba på Liseberg för den här säsongen (det blir min tredje säsong). Och i år har vi faktiskt fått nya uniformer och dem är mycket snyggare än förra året (i alla fall om man jämför jackorna, jeez). Så därför fick det naturligtvis blir en lite selfie för att visa dessa kläder. Kan väl sammanfatta min första dag som en väldans massa gående och stående samt en del regn. Samt att det var premiär för Lotta på Liseberg och att jag därmed hörde både genrepet och själva showen (precis som vanligt). Kan väl erkänna att det inte var så jättekul att lyssna på Carola 15 låtar i rad (hon sjöng samma låt flera gånger under genrepet). Så är lite trött på Carola just nu och trött i allmänhet (träningsvärk i benen). Det har även hunnit börja en massa nya juniorer uppe på Berget där jag jobbar, varav jag endast hann hälsa på typ 2 stycken den första dagen, men resten kommer så småningom, beror lite på hur bra ens schema och arbetspass matchar och sånt. Men juniorerna brukar alltid vara supergoa (här måste jag ju faktiskt ge Liseberg en liten eloge för hur bra de är på att välja Lisebergare). Den bästa känslan som finns är dock efter en lång arbetsdag att bara kunna ta av sig uniformen och sätta på sig sina "civila kläder" och bara med en gång känna att man blev anonym! Så skönt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...