onsdag 8 juni 2016

Veckans bokbloggsfråga- Vecka 23

Veckans bokbloggsfråga från Barnboksbloggen lyder som följande: Läser även dina nära och kära? Är böcker, läsande och bokbloggande ett intresse du delar med andra i din närhet? Ger du ofta bort bokpresenter till jul, födelsedagar och andra firanden?


De flesta i min närhet gillar inte att läsa alls, sedan så finns det några som läser kanske 2-3 böcker om året, som till exempel min mamma. Så jag ger i princip aldrig bort böcker till folk i present. Har gett bort några Harry Potter-böcker på tyska till min tvillingsyster dock, som i ett försök att få henne att börja läsa. Vilket fungerade för hon läste ut de två jag köpte till henne på typ 3-4 dagar, men sen när de var utlästa så lade hon av igen. I övrigt så är det bara mig själv jag köper böcker till, du vet i för tidig födelsedagspresent och till mig själv i julklapp och så vidare. Det är så man skall fira högtider ;) Jag har ju naturligtvis några av mina kompisar som läser min blogg och så, men de följer inte andra bokbloggare så som jag gör. En av anledningarna till att jag började bokblogga var som jag tidigare har skrivit p.g.a det faktum att det inte är så många i min närhet som faktiskt läser. Vilket innebär att bloggandet var ett sätt för mig att hitta andra människor som gillar att läsa.


14 kommentarer:

  1. bäst blir det att köpa böcker till sig själv :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha precis :) för då får man ju alltid vad man vill ha ;) fullträff varje gång ;)

      Radera
  2. Det var av samma anledning som jag började bokblogga, ingen i min närhet vill diskutera böcker :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blir lite tråkigt i längden när ingen vill diskutera böckerna ja :) kul att vi båda hittat till bloggvärlden :)

      Radera
  3. Mina föräldrar läser rätt så mycket, men jag har inte så många kompisar som läser vilket jag tycker är tråkigt. Då är det tur att man kan skriva om det på nätet och hitta massa nya bekantskaper som tycker om att läsa :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ju tur! Att någon du känner gillar att läsa i alla fall! bättre några än ingen! :) precis! det är därför bloggandet är så bra och så roligt :)

      Radera
  4. Det är svårt när folk inte riktigt vill läsa och man så gärna vill få dem att göra det ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha nä exakt :) hade varit roligt om fler gillade att läsa liksom :)

      Radera
  5. Jag har ganska många i min omgivning som läser.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ju kul! då har du ju en massa möjligheter att diskutera böckerna du läser/har läst :)

      Radera
  6. Hela min familj läser men jag har inte många kompisar som läser böcker eller ens fattar vitsen med att göra det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. kul att du har några i alla fall! det är tråkigt att det är så många som inte läser eller förstår vitsen med det hur mycket man än försöker förklara

      Radera
  7. Jag är med i en bokklubb och där pratar vi en hel del böcker (och annat) men här hemma är det rätt lite bokprat tyvärr, i alla fall mellan oss vuxna. Ser dock tydliga och potitiva tendenser till att barnen tycks ha ärvt mitt intresse :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh vad kul! Det är alltid roligt när man hittar någon som delar ens intresse :) Bra jobbat! är alldeles för få barn som uppskattar läsning nu för tiden :P

      Radera

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...