fredag 10 juni 2016

Skulle du hellre tagg

Googlade runt lite häromdagen och hittade denna tagg på Vargnatts bokhylla och tyckte att den var lite rolig så jag tänkte därför att jag skulle svara på den idag. Kände dock inte för att göra någon video så jag svarar direkt här istället. 
Här är frågorna:
Läsa bara trilogier eller fristående böcker?
Jag gillar att läsa serier då jag tycker att man får lära känna karaktärerna mycket bättre än om det bara är en ensam bok. Men det är klart att det alltid är gött att läsa en fristående bok ibland också.

Läsa bara kvinnliga eller manliga författare?
Åh gud... ehm.. det spelar inte så stor roll faktiskt, jag väljer definitivt inte böcker utefter om det är en manlig eller kvinnlig författare, men nu efter dess att jag tagit en titt i min bokhylla så ser det faktiskt ut som om att majoriteten av de böcker jag äger faktiskt är skrivna av kvinnliga författare.

Handla i en fysisk bokaffär eller på internet?
Jag ÄLSKAR verkligen att gå i fysiska affärer och verkligen ha all tid i världen på mig och titta, vrida och vända och bara läsa på alla böckers baksidor. Men p.g.a tidsbrist så blir det ju tyvärr ofta att man bara sätter sig vid datorn och beställer därifrån. Ger dock inte alls samma goa känsla och risken för spontanköp är så mycket större då haha.

Se att alla böcker blir filmer eller tv-serier?
Denna fråga känner jag beror mycket på boken i fråga, då fristående böcker gör sig bäst som en film, medan bokserier helt klart gör sig bäst som tv-serier då de slipper klippa bort en massa viktiga detaljer. När bokserier blir till filmer så har de en tendens att dela upp sista boken i två eller till och med tre delar bara för att tjäna pengar. Något som alltid slutar med att det läggs till en massa nya saker som inte fanns med i boken bara för att ha något att fylla ut med. 

Läsa 5 sidor per dag eller 5 böcker per vecka?
Lätt fråga, 5 böcker per vecka naturligtvis. Om jag bara hade haft tiden så ;)

Vara en professionell recensent eller författare?
Jag älskar att läsa alla andras stories, men jag är superdålig på att komma på egna. Så jag hade definitivt inte blivit en bra författare även om det hade varit supercoolt och jättekul. Så här får jag nog svara professionell recensent.

Bara läsa dina 20 favoritböcker om och om igen eller alltid läsa nya som du inte läst tidigare?
Aldrig mer läsa Harry Potter????? eller få läsa nya böcker? hm... svår fråga men jag tror nog att jag ändå skulle välja att alltid läsa nya, det blir roligare i det långa loppet. Sen så har jag inte ens 20 böcker som jag skulle känna det värt att läsa om hur många gånger som helst (förutom Harry Potter då).

Vara en bibliotekarie eller jobba i bokaffär?
Jobba i bokaffär, då får man reda på de nya böckerna tidigare, samt att det finns en chans att författare kommer och signerar böcker och liknande i affären.

Bara läsa din favoritgenre, eller alla genrer förutom din favorit?
Skulle bli väldigt uttråkad av att bara läsa samma genre hela tiden, så jag väljer nog alla genrer utan min favorit. Har ju börjat läsa andra genrer än jag brukade tidigare och hittade därmed nya/ytterligare favoriter. Så om jag hade läst alla andra genrer så hade jag säkert kunnat hitta ännu fler favoritgenrer.

Bara läsa fysiska böcker eller e-böcker?

Älskar verkligen känslan av en fysisk bok i mina händer plus det faktum att det är så mycket mer tillfredsställande att ställa in en fysisk bok i bokhyllan efter dess att man har läst ut den. Alltså fysiska böcker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...