fredag 17 juni 2016

Tyck till: Vilka är dina tre?

Idag tänkte jag att vi skulle fundera på en ny klurig fråga. Nämligen följande: Om du skulle hamna på en öde ö som du inte kunde ta dig ifrån och du var där helt ensam. Vilka tre böcker hade du tagit med dig till den öde ön? Vilka böcker hade du inte velat vara utan? Själv tycker jag att detta är en väldigt svår fråga att svara på. Men om jag nu skulle vara fast på den här öde ön på obestämd tid så känns det som om att det hade varit bra att välja böcker som man kan tänka sig att läsa om flertalet gånger haha. Då kommer jag naturligtvis att tänka på min favorit-serie Harry Potter, men eftersom att jag bara får ta med mig tre böcker så måste jag naturligtvis prioritera lite granna. Jag skulle därför endast ta med mig Harry Potter och den flammande bägaren då det är väldigt mycket som händer i den boken och den är väldigt tjock haha, så den hade räckt lite längre än övriga böcker. Jag gillar verkligen Lesley Pearses bok Belle, som även den är supertjock så den får nog bli mitt andra val. Samt Jane Eyre av Charlotte Brontë, då jag bara älskar den boken och den är definitivt värd att läsa flera gånger.

Här är alltså de böckerna jag hade tagit med mig till den öde ön.
1. Harry Potter och den flammande bägaren av J.K Rowling
2.  Belle av Lesley Pearse
3. Jane Eyre av Charlotte Brontë

Vilka böcker hade du tagit med dig?

2 kommentarer:

  1. Spännande att tänka på. De jag skulle ta med är nog Extremely Loud and Incredibly Close av Jonathan Safran Foer, Les Miserables av Victor Hugo och kanske The One and Only Ivan. Extremely Loud är min absoluta favoritbok så den skulle jag nog kunna läsa om och om igen, Les Mis har jag inte läst men den är väldigt tjock så den skulle nog hålla ett tag och Ivan är så rolig och kärleksfull så lite sånt tror jag skulle göra gott på ön också. Även om den är mycket snabbläst. Phew, det var svårt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha det är smart att ta tjocka böcker! ;) då kan man sysselsätta sig längre xD Les Miserables är ju i sådana fall perfekt att välja ja eftersom att den totalt är typ 1000 sidor xD

      Radera

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...