söndag 26 juni 2016

Game of thrones säsong 3

Skapare: David Denioff, D.B Weiss
Utgivningsår: 2013
Baserad på boken: A storm of swords: Steel and snow skriven av George R.R Martin
Skådespelare: Emilia Clarke, Peter Dinklage, Kit Harrington.
Genre: Äventyr, drama, fantasy
Betyg på IMDb9,5

I säsong 3 av HBO®s succéserie Game of Thrones, baserad på George R.R Martins bästsäljande böcker, fortsätter striden om Westeros mellan klanerna Baratheon, Stark, Lannister, Rayder och Targaryen. Band slits, lojaliteter prövas, drakar tämjs, och grymma öden möts när Järntronen står på spel.

Mina åsikter
Liksom tidigare följer serien böckerna hyfsat bra, det är bara några små detaljer här och där som ändrats och det faktum att vissa karaktärer från böckerna inte finns med i serien. Serien är fortsatt lika brutal som de två tidigare säsongerna, men lika bra för det. Detta är andra gången jag ser denna säsong, men man fängslas fortfarande av alla de olika karaktärernas öden. Men som sagt, det är ingen mening med att fästa sig vid någon av karaktärerna för de kommer med största sannolikhet bli dödade ca. 3 min efter dess att du börjat gilla dem. Tycker att det är synd att det alltid bara är 10 avsnitt i varje säsong, hade gärna velat ha mer. Men denna säsong är som sagt superbra även den och jag kan knapp vänta på att börja se säsong 4 som jag inte har sett! Skall bli väldigt spännande att se hur de har tolkat alla händelserna från böckerna.Men jag har nu säsong 4 som väntar på mig och kanske att några avsnitt av säsong 5 kommer att slinka med snart också (har snart kommit halvvägs i A dance of dragons). Men det är fortfarande som jag alltid brukar säga helt klart bäst att läsa böckerna först. Karaktärerna ges ett ännu större djup då om man har mer bakgrund att gå på, samt att man får bilda sig en egen uppfattning om hur dem ser ut och liknande.

Här kommer en trailer för säsong 3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...